Fas 2…

Nu är det två månader sedan nertrappningen av mina ”kära” kortisonpiller började (och det har gått över förväntan!)… och det är dags att börja på fas två i schemat. En halv tablett om dagen…

Har inte varit på jobbet varken idag eller går, mest pga att rösten sagt upp bekantskapen med mig… men även resten av kroppen känner av vad det nu är jag åkt på. Slår inte vad i vanliga fall, men skulle gissa att jag fått en överdos streptokocker på jobbet. Att det är på jobbet jag blivet smittad är helt klart… för när jag ringde dit i går morse, lät jobbarkompisen precis lika hes som jag. Suck, gissa om jag fick dåligt samvete, för när jag är sjuk sätts ingen vikarie in (pga att jag är lönebidragare).

Idag fick jag dock ge mig ut (tomt i kylen) – även om det känns fel när man inte varit på jobbet – och en mindre förmögenhet spenderades på diverse medikament…

003

… och en tablett-delar-mojäng (eftersom jag ”bara” ska ha halva piller i fortsättningen), och inte tycker det är så kul att bita av dem.

Chokladkakan? Tja, den tänkte jag äta på vägen hem… men jag fick inte upp förpackningen 😦

Det här inlägget postades i Reumatism. Bokmärk permalänken.

Kommentera

