Sten, sax, påse…

… eller sten, spett, kärra… är väl snarare närmre sanningen  😉 .

Visserligen bor jag INTE i Småland, men ibland kan man undra… för det finns minsann STEN hemma på min gata i stan också (och en mini sjö med hundratals grodyngel just nu), något som den som försöker gräva här snabbt blir varse. Var man än kör ner spaden så slår den mot sten… vilket inte är så kul om man ska sätta upp ett plank och ha ner plintar i backen.

           ???????????????????????????????    ???????????????????????????????                                      Börja och slutet på planket…

So fare so good… då var det ”bara” mitten kvar, OM det inte varit så att det var en massa småsten i väggen 😉 .

Kopia  av 043

Kopia  av 044Här borde jag förstås placerat en tändsticksask eller nått… för att det skulle bli lättare att åskådliggöra hur stora dessa stenar egentligen är, men jag nöjer mig med att nämna att stenplattorna är 40 x 40 cm.

Grannen – på vars sida stenarna ligger nu – vill på inga villkor ha dem kvar på sin tomt… men tro det eller ej, jag tar dem gärna bland alla de andra stenarna i min ”damm-rabatt”. Kan faktiskt se dem som en grundplåt i ett framtida vattenfall, men det är en helt annan historia…

—– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —–

Bara för att visa hur fort våren – när den väl bestämt sig! – kom i år, så är denna bild tagen den 21 maj . Bilden under är från den 27 april…???????????????????????????????

Kopia  av 049

—– ¤ —- ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —–

En trevlig helg önskar jag er alla… trots att det skall bli kass väder på Brofesten i Sölvesborg (på lördag).

Det här inlägget postades i Grodor, Sölvesborg..., Trädgård och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Sten, sax, påse…

  1. Mariadottir skriver:

    Oj va sten. Men jag känner igen det. Vi bor inte heller i Småland men man skulle kunna trot när vi började gräva för dammen.

    Hoppas att du får en riktigt bra helg!

    Gilla

  2. Camilla skriver:

    Hehe… man ska ta till vara på naturens gåvor. 😉 Ett vattenfall till dammen vore ju inte fel! 😀

    Gilla

Kommentera

