Veckans match…

Erkänner att jag inte haft en susning om detta ”jippo” – arrangerat av Svensk Elitfotboll – förrän det drog in på Sölvesborgs stortorg mellan 17.00 – 20.00 i fredags.

Veckans match är en nationell turné som kommer att besöker samtliga klubbar i Allsvenskan och Superettan under 2013. Syftet är att ge klubbarna möjlighet att träffa sin publik, och på ett inspirerande, engagerande och underhållande sätt – utanför fotbollsplanen – stärka banden mellan klubbarna och allmänheten.

Detta arrangemang är uppdelat på två dagar, dag 1 med diverse plojgrenar på ett torg eller liknande… och dag 2 med en fotbollsmatch, i detta fallet mellan Mjällby AIF och Halmstad.

???????????????????????????????Mycket prylar att resa / blåsa upp…

023Ett mecka för mänskligheten OM man tillhörde åldersgruppen 2-10 år vill säga…

???????????????????????????????Rent livsfarligt… för bollarna damp mer ÖVERALLT på Stortorget :-0 …

???????????????????????????????… utom möjligen på planen! Här hade man iallafall lite koll på var bollen var…

Sponsorerna för jippot var förstås också representerade… den populäraste bland barnen var utan konkurrens… ja, gissa 🙂 …

025

Nåja… jag är äldre än tio år och ser – om jag ska vara ärlig – inget nöje i att utmana någon i FIFA 13 eller cykla en knixig bana på världens minsta tandemcyklar 😉 .

Mitt ärende var egentligen apoteket, vilket gick utan problem… betalkortet fungerade hur bra som helst. Det gjorde det dock inte hos ”Rikard en trappa ner” en kvart senare 😦 … En aning pinsamt, när man inte har ”vanliga” pengar med sig och en massa god mat redan är upplagd på tallriken. Diska av notan? Nä, man var betrodd… kanske på grund av släktforskarföreningen (eller om det nu rent av beror på akvariefiskarna, vad vet jag).

En ANING irriterade över betalningsdebacklet gick jag hemåt. Jäklar måndagsexemplar till plastkort… värsta piss kvaliteten, alltså. För nog borde det hålla för att ligga i fickan på mina jeans, eller hur?

Varmt var det oxå – vädret, alltså…. inte kortet – ”mutter, mutter, mutter…” har varken tid eller lust att skaffa ett nytt kort nu ”mutter, mutter”. Denna ilska över ett pajat betalkort gjorde att jag missade ”dagens bild”… för plötsligt – och försent – inser jag vad det är för killar jag möter på Nicolaigatan… inga mindre än Radetinac & co. Jävla betalkort, säger jag bara ;-( …

—- ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —–

PS: Matchen mellan Mjällby AIF och Halmstad slutade med hemmaseger 5-1… även om det såg kritiskt ut efter första halvleken. Då trodde jag Halmstad skulle vinna… frågan var bara med hur mycket.

Det här inlägget postades i Mjällby AIF, Sölvesborg... och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

