Killebom, bom, bom, bom…

Killebom är sommar, artister och ÖL i en salig blandning… och halva stans befolkning – minst – lullar runt i stan (och de som inte gör det grillar i någons trädgård).

001”Fullt på första parkett långt innan…”

På dagordningen i fredags stod bl Amanda Jenssen… som stod på scenen på Stortorget 🙂 .  Alltså, kommunen… ni har ett mål; att det ska bo 20 000 här om knappt 10 år – och då behövs (förutom en massa jobb) ett större torg, typ Bautatorget – för hur skall alla annars få plats på Stortorget under Killebom? Har ni tänkt på det, eller?…

Hur ni ska löser det med ett Bautatorget till Killeboms 50år jubileum går över mitt förstånd och långt in på Sissas… men jag tror på er, det fixar ni lätt 😉 .

029

Efter att jag tidigare år stått vid tobackshörna – och inte ens sett VEM som stod på scenen, pga att ALLA andra är typ en meter längre än mig – så skulle jag minsann se Amanda Jenssen. Punkt!
Eller inte?
För att stå och hänga på ett kravallstaket tilltalade inte heller, när man – som jag! – INTE gillar att ha folk bakom sig… knasigt, jag vet :-/ .

Men, eftersom jag var på plats tidigt… så ställde jag mig lite till vänster om scenen och stod sedan envist kvar (och tänkte elaka saker när någon klämde sig in framför mig).

Kopia  av 032http://www.youtube.com/watch?v=m1e3VdKZPJI&list=RD02BMXZgzYnzlk

???????????????????????????????   ???????????????????????????????

http://www.youtube.com/watch?v=c1YxZ8Blm4Y&list=RD02BMXZgzYnzlk

Såg bra gjorde jag, men jisses… vibrationerna från högtalarna fick torget – eller åtminstone mig 😉  – att bli alldeles antibedarrad (och fråga mig inte vad det betyder, för det vet inte ens google 😉  ) , så jag lämnade frivilligt min plats.

Kopia  av 031http://www.youtube.com/watch?v=vzWfNn5Y5JA

???????????????????????????????”Hm… vart är alla på väg nu då???”

Kopia  av 063”Titta på utsikten… kanske!”

???????????????????????????????    ???????????????????????????????

”Åka karusell, så klart… eller inte 😉  !”

Kopia  av 066

Och att i samma takt som ölet rinner in rinner förståndet ut… och myrorna förvandlas till älgar. Karusellerna blir för små och ingeting blir omöjligt… och förresten heter det att man går PÅ en bro, så då ska man väl göra det. Att det sedan är 15 meter ner till gångbana… och ytterligare 3 meter ner till vattnet är väl någon annans problem…

Kopia  av 071”Bron – med sitt ljusspel – finns det fortfarande motståndare till”

???????????????????????????????”Men snygg är den, tycker jag 🙂  ”

Det här inlägget postades i Ljungaviken, Sölvesborg..., Sölvesborgs bron :-), Traditioner och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

