Ångest…

Så här i elfte timmen brukar jag ha världens jobbångest. Typ så här http://www.zoopet.com/forum/entry.php?b=9207 … och har väl mest känt för att låsa in mig i en mörk skrubb, slänga ut nyckeln och gå i ide. Brukar som sagt… men inte i år. Varför?

Jag har inget svar… men bara tanken på att börja jobba i morgon känns bra, fastän inga scheman är lagda och rektorn blivit omplacerad. Dagarna kommer garanterat att bli långa… men likaväl känns det bra. Hur det nu kan göra det, går lite över mitt förstånd… för jag – som gillar sport på TV – kommer att missa mycket av friidrotts-VM. Och vet ni vad, jag struntar i det… förklara det, den som kan 😀 .

Kan det bero på vädret? Sådan sommar som det är i år har det säkert inte varit på de senast två-tre åren… och jag känner på mig att den tar inte slut för att jag börjar jobba. Den kommer att fortsätta länge till…

Kan det bero på att jag gjort en massa jag inte brukar göra? Sweden Rock hör definitivt till den kategorin 🙂 …

???????????????????????????????          ???????????????????????????????

??????????????????????????????? ”…och det gav mersmak 😀 ”

—- ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —–

Suttit en hel dag i församlingshemmet… för att visa hur släktforskning (det börjar bli tradition att SSF gör det) går till. Kul… om det inte vore för att Sölvesborgs internät låg nere. Fast å andra sidan gör det att varken vi eller kommunen lär glömma det 😉

???????????????????????????????”… internet eller ej, trevligt hade vi i alla fall 🙂 ”

—– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —–

Gjort Killebom och hittat alla andra utom de jag letade efter… vilket jag inte var ensam om. Alla verkade ha tappat bort någon 😉

???????????????????????????????

Inte så konstigt, för det var knökfullt med folk… och Amanda Jenssen stod på scen.

???????????????????????????????

  001  029

—– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —–

… och när jag hämtat mig från ljudvågorna på Stortorget i Sölvesborg, gick färden till Brunnsparken i Ronneby och Gyllene Tider…

                     Kopia  av 016            ???????????????????????????????

Kopia  av 076

 … och ännu fler decibel… och en borttappade bil (nästan iallafall 😉  )!

—– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —–

Och en tur till örlogsstaden Karlskrona, som valts till det nionde svenska världsarvet på Unesco:s Världsarvslista… där denna bild är tagen.

???????????????????????????????

Om detta vore en målning… så bryter den mot en regel – en dödssynd nära på -, som går ut på att ALDRIG någonsin placera huvudmotivet mitt i tavlan. Men frågan är om jag verkligen gjort en tavla… fortsättning följer 🙂 …

—– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —–

Nä… jag tappade tråden. Tanken var ju att detta skulle handla om jobbångest… ”problemet” är bara att den är som bortblåst.                                Hur mycket jag än tänker på att semestern är slut, så kan jag inte framkalla den… utan känner snarare något som liknar eufori inför att börja jobba i morgon. Och Ja, jag är nykter 😀 …

Det här inlägget postades i Sölvesborg..., Sölvesborgs Släktforskarförening, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

