Tjejgrej? Jävla spam är vad det är…

”Detta betyder att du ska sätta ett hjärta i din logg, utan nån kommentar. Sen ska du skicka vidare det här meddelandet till dina kvinnliga vänner, inte dom manliga.                                                                                                                          Efter det sätter du ett hjärta i loggen hos den som skickade meddelandet till dig…alltså i min logg då ) Och om nån frågar varför du har så många hjärtan ska du inte svara. Det är en tjejgrej, så att vi även denna månad kommer ihåg att vara på vaksamma gällande bröstcancer…”

Vem i he…te har kommit på denna ”tjejgrej” (idiotgrej, om ni frågar mig) som grasserar på Facebook? Jag har INTE bett om att få vara med, och uppskattar INTE att få meddelande om detta stup i kvarten på mobilen.

Jag – och ett helt gäng för mig okända tjejer – bad om att bli bortplockad från konversationen i går kväll, och tydligen var det någon som verkställde det… för då försvann meddelanden.

Men tyvärr, säg det som varar för evigt…

—– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —–

Skärmklippspam

—– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —– ¤ —–

… jag är på något mystiskt sätt med igen, och historien upprepar sig; Jag – och ett helt gäng för mig okända tjejer – ber om att få bli bortplockad från konversationen…

Suck, säger jag bara… denna blogg kommer jag att i vanlig ordning dela till Facebook, och då lär det vara slut med ”tjejgrejen” eftersom det står alla – oavsett kön! – fritt att läsa detta (väck inte den björn som sover 😦  )…

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tjejgrej? Jävla spam är vad det är…

  1. Camilla skriver:

    Jag orkar inte hålla på och dela allt sånt där heller. Jag är med på fejsan igen efter 2 års frånvaro. Jag öppnade kontot igen endast för att hålla kontakt med personerna från myalgigruppen. Visst, jag har andra vänner med, men de flesta är också mina vänner!!! Inte såna där ”vänner” som är vänner till vänner… ja, du fattar. 😉 Och jag har gjort mitt konto ”superhemligt”… hehehe…

    Gilla

    • Gunvor Persson skriver:

      Det gör inte jag heller, men lika förbannat har jag hamnat i detta…

      Delar oxå oftast bara med vänner. Tycker annars att det är rätt kul med facebook 🙂 . Är med i flera grupper, tex Akvarister och Släktforskning…

      Gilla

  2. Mariadottir skriver:

    Jag fick det där igår jag med! Det vore väl sååå mycket bättre att skicka ut kontonummer till cancerfonden och/eller information om bröstcancer?
    Jag blir så trött på sådana meddelanden och önskar att det gjordes något realistiskt istället.

    Gilla

Kommentera

