Tretton minkar…

… snart dax att bänka mig framför TVn och titta på fotboll 🙂 .

Lite löjligt att välja ryggläge framför tv, i stället för att köra ner till Hällevik och se matchen in real. Knappt jag vågar erkänna det, men det är säkert 30 (trettio) år sedan jag var på Strandvallen sist… och då var jag egentligen inte där för Mjällbys skull.

Ralf Edström

Anledningen till besöket stavades Ralf Edström! Hans Göteborg skulle möta Mjällby i Svenska cupen, eller vad det nu var… och att se den charmören fick man ju bara inte missa. Strandvallen såg LITE annorlunda ut på den tiden, och jag satt på vallen bakom Mjällbys mål. En av bollarna som gick utanför, fortsatte upp på vallen och vidare upp på mina böjda ben… och gick rakt upp i luften 🙂 …

Nå, dagens match har föregått av en hel del skriverier… på grund av att tretton minkar skall ställas ut på arenan. Detta har väckt ont blod hos många! Både i den verkliga verkligheten, press och facebook…

Jag brukar INTE bry mig om vad folk på fejan skriver… men häromdagen kunde jag bara inte låta bli, när en person med stora bokstäver uppmanade alla att inte lyssna på varken fotbollsförbund eller minknäringen… för det var bara inavlade byfånar. Varpå jag svarade att jag lyssnar inte… men tyckte att det var mycket kränkande att kalla någon för inavlad byfån. Hade hen släktforskat? Varpå hen undrade om jag släktforskat, eller? Tyvärr plockades hen bort, så jag fick aldrig chansen att svara…

—– ¤ —- ¤ —- ¤ —– ¤ —– ¤ ——

Skall bli mycket intressant att se hur mycket folk det är på Strandvallen idag… och om det bara är fotbollsfantaster?

PS: Vad jag tycker om minkuppfödning, grisuppfödning, politik, hårdrock, gång-cykelbroar eller jordgubbsodlingar har ingenting med fotboll eller sport att göra… bara så ni vet 🙂

Det här inlägget postades i Mjällby AIF, Sölvesborgs bron :-), Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tretton minkar…

  1. Gunvor Persson skriver:

    2-2 blev det efter straffar och utvisningar…

    Gilla

Kommentera

