Snälla tabletter? Ha!

Var ju och fick ”högtrycks medusin” för ett tag sedan… en snäll sort, enligt läkaren som skrev ut dem.

Ha… man får väl vara tacksam att man inte fick en stygg sort då, för jag har fått både kända och okända biverkningar av dessa. Om vi håller oss till de kända (mer än en på tio)… så har jag drabbats av allmän sjukdomskänsla och magproblem. Ok, det kan jag stå ut med (finns ju piller mot det oxå 😉 !) men det värsta är ändå att balansen blivit påverkad, för att inte tala om vilka spagettiben och armar jag fått, och och och… vet inte vad det räknas som, men jag kan inte memorera ett födelsedatum längre, och det kunde jag innan dessa förbenade rosa piller.

Det där med att komma ihåg ett datum kan tyckas banalt, men är viktigt när man släktforskar.

Jag brukar ha två sidor uppe på datorn samtidigt. Den ena läser jag på, tex ett födelsedatum… och på den andra skriver jag in det jag precis läste. Det kunde jag utan problem före dessa piller… men inte nu! Nu läser jag datumet… byter sida, och har inte en susning om vad det var för siffror jag skulle skriva.

Byter sida och läser datumet igen, samtidigt som jag verkligen försöker memorera det… byter sida, och historien upprepar sig! Det är helt blankt i minnet… och gissa om det är obehagligt!

Med dessa piller hörde att jag skulle lämna blodprov i slutet av september, vilket jag gjort i dag… och lyckades snacka till mig att de tog trycket oxå. Darrigheten kan nämligen beror på för lågt blodtryck… men så var inte fallet, det är fortfarande för högt. 145/95 stannade mätaren på (mot 170/100 för 30 piller sedan)  😦  .

Färdig gnällt! Plötsligt händer det… och nu har det hänt! För första gången i världshistorien har mitt Catalpa träd fått en bönskida… femton år tog det, i runda slängar.

002Femton – tjugo centimeter och lilabrun… undrar just om det är några livskraftiga frö i den?

Den som lever – och har minne i behåll! – får se 😉 …

Det här inlägget postades i Sölvesborg..., Släktforskning, Trädgård, Uncategorized, Växter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Snälla tabletter? Ha!

  1. Mariadottir skriver:

    Fy vilka otäcka biverkningar och inte verkar det räcka med den dosen du har heller.. 😦 Är det Enalapril du fått?

    Gilla

Kommentera

