När temperaturen är hög…

…  uti kroppen… är det roligt värre! När blodtrycket är högt uti kroppen… är det inte lika roligt, för det SKALL det inte vara! Då måste man äta ”högtrycks tabletter”   😦 …

Jag fick börja med en snäll tablett som hette Enalapril. Den var inte ett dugg snäll, eftersom jag fick all världens biverkningar och några till. Åt dem i en dryg månad, innan jag gick till vårdcentralen och gnällde över att jag drabbats av alzheimer light och balansproblem… att magen dessutom pajat var ett mindre problem. Eftersom trycket bara gått ner till 145/90, så skulle dosen piller dessutom behöva höjas…

Resultatet av besöket blev att jag skulle sluta med tabletterna och göra ett uppehåll på tre veckor… innan jag började med Amlodipine istället. Sagt och gjort! Trycket låg då på 185/115, vilket är nästan katastrof… men efter fyra tabletter kan jag konstatera att tabletterna verkar var kompatibelt med magen iallafall 😉 .

Annonser
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s