Blodtrycket… kapitel 3

Tredje gången gillt! Efter att provätit två olika blodtryckssänkande mediciner, UTAN att tabletterna funkat för det de var tänkta för… utan snarare givit mig en massa symptom som jag inte hade innan, typ taskig balans, bortblåst närminne, mens, svullna ben och superduper känsel i händerna, armarna och axlarna… så var herr doktorn ställd och visste inte vilka piller han skulle ge mig.

Så med 160/100 i tryck gav jag mig i kast med vätskedrivande tabletter – Esidrex 25mg – för 5 veckor sedan. Inte en endaste biverkning än så länge (trodde man blev pinkenödig av sådana piller, men icke)… så det var lite läskigt att infinna sig hos blodtryckssköterskan idag.

Förutom trycket kollas även puls, och den ligger stadigt på 67. Jag brukar kolla mitt i natten, när jag ligger och glor på väckarklockans röda siffror i taket… Varför? Tja, somliga räknar ju får, jag räknar pulsslag 😉  ).

”Pulsen låg på 65 och trycket på 120/80…)”

001(Bilden är egentligen ett orginal till ett musik-kort på jobbet. Gissa vilken sång?)

Det här inlägget postades i Blodtryck, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

