49. Felplacerat (124 av 365)

003

Äh, när man viker böcker ska man börja med att placera ett ”bokmärke” vid bokens mittpunkt… för att få motivet i mitten. Check! Därefter räknar man ut på vilket blad man ska börja… check!

So fare so good… sen fick jag för mig att jag skulle göra TVÅ av varje vikning – eftersom boken hade över 450 blad. Tanken var det väl inget fel på, OM jag bara kommit ihåg att ändra startblad :-/

—– ¤ —– ¤ —– ¤ —- ¤ —– ¤ —–

Detta ”lilla” räknefel ger onekligen en flach back till det ljuva 1960-talet, när jag och en kompis skulle göra hemgjord Daim. Mycket Daim ville vi ha, så vi dubblerade receptets alla ingredienser… inklusive koktiden. Bidde inget bra 😉 …

Det här inlägget postades i 365 FOTON, Bokvikning, Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

