Giftigt… eller bara ÄCKLIGT

äckligt2Foto: B Persson

Två meter utanför min innätade altan, läs kattgård… står denna bytta med okänt innehåll, hur har den hamnat där? Vem matar någonting i MIN trädgård?

Frågan är befogad… altanen ligger på baksidan av huset, och är omgiven av plank på två sidor.
Bakom det ena planket bor en kvinna i 80-års ådern, och hur pigg hon än är… så betvivlar jag att hon kan forcera ett 180 cm plank – eller ett staket på 80 cm – för att mata något på min tomt, när hon lika gärna kunde gjort det på sin trappa…
Bakom det andra 180 cm planket bor en kattvän som säkert kan tänka sig att mata ”vildkatter”… men varför skulle hon göra sig besväret att göra det på sin grannens tomt?

Teorin om att någon skulle plankat känns därmed ganska omöjlig, men vem vet 🙂 .

Då återstår TVÅ vägar… antingen har ”mataren” kommit uppifrån skogen och gått in ca 15-20 meter på min tomt INNAN hen satt ner byttan utanför altanen… eller så har vederbörande gått genom mitt garaget för att komma dit. Vet inte vilket alternativ jag gillar bäst :-/

äckligt3”Hoppas det inte är giftigt…”

Det här inlägget postades i Katter, Trädgård, Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Giftigt… eller bara ÄCKLIGT

  1. bibbipson skriver:

    Den kan ju ha ”blåst” över på din tomt. Men äckligt likaväl. 😦

    Liked by 1 person

Kommentera

