Den 22 september börjar det…

… äntligen. Då ska jag skrivas in på ortopeden inför knäbytet den 8 oktober 😀 . Vägen dit har varit lång… från att reumatulogen i mars månad ifrågasatte varför knäet skulle bytas ”-Du sitter ju i rullstol” till ortopedläkaren som sa nej och upplyste mig om att knäet redan var opererat tre gånger ”-Det kan bli kronisk smärta och inflammation”… till ortopeden som ansåg att det måste opereras…

Scanknä3Då ska en 19-år gammal protes avlägsnas och ersättas med en sådan här skaftad modell…

På inskrivningen får man träffa läkaren som ska utföra ingreppet. Man får diskutera med narkosläkaren om vilken typ av bedövning hen kontra jag tycker bör användas, ev lugnande medel och överkänslighet mm.

Jag får träffa sjukgymnasten – säkert skall jag en vända till röntgen oxå – … kort sagt, alla de yrkeskategorier som jag kommer att träffa i samband med operationen:) .

knä

Det här inlägget postades i Blekinge, Knä..., Reumatism och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Den 22 september börjar det…

  1. Maj-Britt Sundin skriver:

    Hoppas allt går som smör och att du äntligen blir nöjd med vad den senfärdiga sjukhusvården ställer upp med. Bättre dö stående än leva på knäna som dom säger i Latin-Amerika.

    Liked by 1 person

  2. Gunvor Persson skriver:

    Tack! Det uttrycket har jag aldrig hört tidigare, men jag skriver under på det direkt!

    Gilla

  3. Fru Månsson skriver:

    Låter lite läskigt men hoppas att det går bra! Tummen upp för det.

    Liked by 1 person

  4. bibbipson skriver:

    Lycka till med operationen, håller en tumme för dig! 🙂

    Liked by 1 person

  5. Gunvor Persson skriver:

    Tack. Operationer är inte jätteroliga, men förhoppningsvis innebär det att jag kommer att ha två fungerande ben i framtiden och inte bara ett som nu (eftersom det ena viker sig i vilken riktning som helst utan förvarning).

    Gilla

  6. Gunvor Persson skriver:

    7.30-15.20… så lång tid tog det från ytterdörren till ytterdörren. Kommer att sova gott i natt 🙂 . Jag vet oxå att jag opereras som nummer två den 8 oktober och flyttas till rehab den 12 oktober…

    Gilla

Kommentera

