zooplus.dk… handlar jag på

Zooplus http://www.zooplus.se/ är en firma som finns i en massa länder.

zooplus1Anledningen till att jag valde dk – dvs Danmark – är flera… och det beror mer på utbudet än priset.

Jag beställer vad jag behöver, betalar med ett kreditkort och 3-4 dagar senare står lådorna hemma hos mig och katsen 🙂 .

160

172Lådorna innehöll inte bara grus, utan även lite roligare saker… däribland en ”krossad mink*” 🙂 . Den fick de lugna och sävliga medelålders gubbarna i Brödraskapet att nästan ryka i luven på varandra…

176Min, min, min, bara min… tyckte den 9-årige bossen och lusade upp sina ”barn”.

*http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/catnip_legetoej/zoo/495039

————————————————————————

Jag brukar handla därifrån 5-6 gånger om året och har gjort så de senaste åren… och sett valutakursen försämras. I maj 2013 var 480 danska kronor = 520 svenska dito…

I juli 2015 fick jag betala 617 kronor för 480 danska… och nu verkar det vänt igen, idag (26 september -15) kostar samma 480 danska 604 svenska kronor.

 

Det här inlägget postades i Katter, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

