Jag hade inte ljugit…

Farmor påstod nämligen att man fick horn i pannan OM man ljög. Nu satt ju i och för sig inte ”hornet” i pannan precis… men kanske hade ”det” navigerat fel och hamnat en bit över örat i stället, vad vet jag 😉 .

Jag och vårdcentralen var dock rörande överens om att ”den” skulle avlägnas… och så skedde den 1 september 2015, på öron näsa hals (?) i Karlshamn.

218

Läkaren som ”opererade” bort den berättade att hen skulle resa till Holland senare på dagen. Hen skulle nämligen göra något som hen ALDRIG gjort tidigare… hen skulle gå och titta på fotboll.

Nu var det ingen match vilken som helst hen skulle gå, utan EM-kvalet mellan Holland och Island!

Att Holland är bra på fotboll vet till o med jag, men nu fick jag veta att Island numer också var jättebra. Okey 🙂 …

014Knölen skars bort och ersattes med sex stygn i skalpen. Knölen? Ja, den skickades på undersökning, och hur det gick för Island vet väl alla vid det här laget 🙂 . De vann över Holland och är nu klara för EM i Frankrike 2016.

Jag misstänker att läkaren – som hade sina rötter på Island – kommer att gå på fler matcher i framtiden 🙂 .

—————————————————————

Det visade sig sedan att knölen bestod av ofarligt fett 😀 …

Det här inlägget postades i Blekinge, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

