Jag har blivit kallad sosse på nätet…

… vilket jag – liksom 75% av befolkningen – garanterat tar som en förolämpling… faktiskt snudd på kränkning.

—————-

Lite roligt är det dock… eftersom jag ALDRIG berättat för någon – varken på sociala medier eller öga mot öga – … vad/vem jag röstat på genom åren, eftersom jag inte diskuterar politik (kan för lite).

Jag har därför lagt min röst på det parti som strider för saker som är viktiga för mig… strunt samma vad partiledaren heter.

”-I praktiken innebär det att jag alltid röstat på sången och inte artisten, kan man säga… för att snacka Mello-språk. Mello är ju egentligen en tävling för melodierna… inte en tävling som gäller snyggaste häftigaste sexigaste artisten / scennumret.” 

Frågan som var viktig för mig gällde sjukskrivning och gränsen för hur länge man tilläts vara sjukskriven UTAN att bli utförsäkrad. Den frågan drevs av vänsterpartiet – ett parti jag aldrig röstat på -… som nu fick min röst.

Jepp, nu är det offentligt vilket parti som fick min röst 2014… och jag känner mig som en vinnare 😀 .

OM JAG INTE BLIVIT BLÅST IGEN… ÄR VÄL SÄKRAST ATT TILLÄGGA!!!!

För vem i hela världen kan man lita på…

Skärmklippsjuk

Skärmklippsjuk1

Skärmklippsjuk2

 

Källa: http://m.gp.se/nyheter/debatt/1.2973993-i-dag-ar-det-slut-pa-borgarnas-stupstock-for-sjuka

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Reumatism, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

