Magkänslan var nog inte helt fel…

Fortsättning från… https://gunvorpersson1.wordpress.com/2016/02/25/ratten-till-patientjournalen/

Ringde Ulla Bella – knappvals växel – på ortopeden i Karlshamn fredagen den 26 februari 2016, men innan jag knappat mig fram till en resonabel människa hade jag plockat fram min telefonröst ur malpåsen. Har ju liksom 10-15 års vana av att svara i telefon – även om det är ett tag sedan jag satt i brandkårens växel* 🙂 .

Att skälla på en växeltelefonist lönar sig inte, eftersom det knappast är hens fel att saker och ting inte är som de ska… men något som jag minns satte flugor i skallen på mig, var när uppringaren använde ett tonfall som ”jag känner ju dig!” Och jag inte hade en susning om vem jag pratade med…

Så det var ”du känner väl mig-rösten” jag plockade fram… innan uppringaren hann svara i den andra änden.

Presenterade mig med namn och nummer (vilket eg var helt onödigt, eftersom jag redan knappat in det hos Ulla-Bella) och fortsatte glatt med att jag var ju hos er den 26 januari 🙂 … och då blev jag lovad en telefontid om fyra veckor… och nu skulle jag behöva veta när den blir. Skulle du kunna kolla det?

Det kunde hon. Sen bytte hon samtalsämne under tiden och undrade hur det var med knäet… och jag svarade sanningsenligt att mitt knä blir inte bättre av att det går några veckor hit eller dit, så jag behöver verkligen telefontiden… eftersom jag vill ha en second opinion – nej, inte i Karlskrona. Jag vill att ni skickar en remiss till dr. ………. i Lund, inklusive journalanteckningar och röntgenbilder!

Detta måste hon prata med läkaren om – och det förstår jag -, vilket innebär att min magkänsla sedan den 26 januari hade rätt… den utlovade telefontiden fanns inte.

———————————————————————————

Tiden läker INTE alla sår… och allt kan man inte sopa under mattan heller.

arg (2)

*förutom rena brandkårsärenden hade vi oxå hand om kommunväxel på ob-tid, bärgningskåren, sjöräddningen… ja, tillomed Taxi när sista bilen kört ut.

—————–

Fortsättning följer… https://gunvorpersson1.wordpress.com/2016/03/04/fredagsmys/

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Katter, Knä..., Knäplastik, Reumatism, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Magkänslan var nog inte helt fel…

  1. Fru Månsson skriver:

    Skönt att du inte skällde på växeltelefonisten. Har tänkt ibland att det kräver verkligen mycket av en att sitta i telefon hela dagen. Det skulle jag aldrig klara. Hoppas att du får en fin vecka!

    Liked by 1 person

  2. Ping: Rätten till patientjournalen… | Fantasin skenar…

  3. Ping: Fredagsmys… | Fantasin skenar…

Kommentera

