Fredag igen…

Fortsättning från… https://gunvorpersson1.wordpress.com/2016/03/11/tredje-gangen-gillt/

… och telefonkontakt med ortopeden i Karlshamn IGEN. Enda skillnaden var att det nu kommit in anteckningar daterade den 8 mars från C. Betvivlar dock att det är en journalförd anteckning, eftersom den inleddes med; Hej Gunvor…

Planen nu är att jag ska få en annan typ av knäortos… därför ska / är en remiss skickad till ortopedverkstan för att prova ut en sådan.
Den ska jag sedan använda en tid… därefter ska knäets funktion utvärderas på nytt. Resultatet ska sedan ligga till grund för om man kan operera och förbättra knäskålen på något sätt (problemet är att jag är tämligen säker på att det inte är knäskålens fel, utan protesens.

Det faktum att den glider fram och tillbaka sagitellt tycker jag är bevis nog för det… men om det nu till äventyrs är så den ska fungera; måste ”de” undersöka vad det är för fel på protesen i höger knä i stället… eftersom den inte glider en millimeter sagitellt ).

Med andra ord är jag på precis samma ruta igen som sommaren 2015 :/

Jag upprepade för hen i receptionen att min enda önskan FORTFARANDE (fjärde gången jag ringer dit) är att få den utlovade telefontiden och en second opinion i Lund… och jag fick bekräftat vad jag redan misstänkt. I princip är det bara C som kan skicka mig dit.

Timmar, minuter och sekunder…
tiden bara går, tiden bara går.

För min del är den på väg att rinna ut, men jag kommer att göra vad jag kan för att dra fler med mig… det kan ni lita på!

fredag1

Fortsättning följer… https://gunvorpersson1.wordpress.com/2016/03/24/orsak-och-verkan/

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Knä..., Knäplastik, Reumatism, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fredag igen…

  1. Ping: Tredje gången gillt??? | Fantasin skenar…

  2. Ping: Orsak och verkan… | Fantasin skenar…

Kommentera

