Sjukskriven tre månader till…

Fortsättning från… https://gunvorpersson1.wordpress.com/2016/03/24/orsak-och-verkan/

… ja, det blev resultatet av besöket på vårdcentralen hos vC häromdagen… efter att jag fått redogöra för vad som hänt sedan jag var där senast, dvs i slutet av december 2015.

Sanningen är att det inte hänt mycket sedan sist, mer än att en kallelse från ortopedverkstan anlänt… så dit skall jag och prova ut en ortos (som ska hindra knäskålen att luxera… hoppa ur led på ren svenska) den 18 april.
Ska faktiskt bli spännande att se hur en sådan ser ut… och framförallt hur den fungerar, förhoppningsvis blir pessimisten i mig positivt överraskad 🙂

vC var inte nöjd med ortopeden i Karlshamns sätt att förhala behandlingen av knäet, och uppmanade mig att genast ringa dem.

När jag då berättade att jag redan ringt dit fyra gång… utan att lyckas få tag i ”min”… läkare tyckte hon hela historien lät konstig, och föreslog då att jag skulle skriva brev / mejla i stället (vilket jag oxå provat, utan reaktion).

Likaså tyckte hon att jag skulle söka mig till Halmstad… eller varför inte Kristianstad. Visserligen skulle Karlshamn vara tredje bäst i Sverige när det gällde knäplastiker (fan
tro´t… säger jag bara, och fick medhåll).

Anledningen till att jag var på vårdcentralen var just pga av att sjukskrivningen tog slut den 31 mars… visserligen lovade C på ortopeden förskräckt i ett svagt ögonblick – den 26 januari – att hon kunde sjukskriva mig… vilket fick alla varningsklockor i mig att larma om att något var lurt.

Sedan när har ortopeden börjat sjukskriva folk? Rehab gör det inte, utan hänvisar till vårdcentralen när det gäller sjukskrivningar…

Med svaret i handen, så var det tur att jag inte förlitade mig på det löfte… för hen har varit oanträffbar sedan dess!

knä3

Tänk om det varit så enkelt 🙂 …
… men att släppa det
är det sista jag tänker göra!

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Knä..., Knäplastik, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sjukskriven tre månader till…

  1. Ping: Orsak och verkan… | Fantasin skenar…

Kommentera

