Politik och musik…

… tycker jag hör ihop ungefär lika mycket som politik och idrott gör (mao inte alls), men många människor är helt klart av en annan åsikt.
Att det är så, blir man varse när man läser dagspressen, kvällstidningar… för att inte tala om bloggar.

fb8Foto: Bo Åkesson, Sölvesborgs tidningen

I helgen har det varit sommarfest i Sölvesborg i dagarna två. En fest som föregåtts av avhopp från en del redan bokade artister… när de förstått att Sverige Demokraterna var arrangör. Men som väl var för festen fanns det de som inte brydde sig om det…

Välkänd artist: ”Jag sympatiserar med stora delar av vad de står för… och räknar med att få någon smäll på käften”

Den välkände artisten är Peter Jezewski från The Boppers, och de är Sverigedemokraterna. Uttalandet – som gjort med anledning av avhoppen – går att läsa i en blogg. Där står också…

”Till skillnad från de fega hararna i Black Ingvars och mesproppen Jan Johansen, vågar Peter Jezewski erkänna att han inte är rädd för att uppträda på SD:s festival och att han med största säkerhet kommer att få skit i media”.

Jaha… varför skulle han få skit i media? Vad är det jag inte förstår?
Inte ens om han stått på scenen och sagt att han INTE sympatisera med SD hade jag förstått varför han skulle fått på käften, eftersom han var där för att underhålla – men det gjorde han väl inte, han höll ju med -, så varför skulle han vara rädd eller få skit i media?

Han – liksom de som hoppade av – får väl tro på vilken politik de vill, och ta vilka spelningar de vill… likaså måste de få bryta ett kontrakt av personliga själ UTAN att få skit för det och bli kallad både det ena och andra.

The Boppers – som Peter Jezewski spelade i – var EN av mina favoriter runt 1980, och jag lyssnar fortfarande på dem ibland… dock med andra öron än på den tiden det begav sig.

fb7

Då var det för att de spelade sextiotalsmusik i ny tappning – och inte gjorde det saken sämre att de var jäkligt snygga 😉 -… men nu bryr jag mig inte om vad artisterna heter eller hur hen ser ut, bara det låter bra.

Likaså lyssnar jag på Niklas Strömstedt, Ultima Thule, Roxette, Magnus Uggla, Modern Talking… och en himla massa annan bra musik UTAN ATT LÄGGA NÅGON POLITISK VÄRDERING I DET. Hur skulle världen se ut om man inte fick lyssna på vad man ville, bara för att det inte faller staten i smaken?

———————

Jag kan säga att jag – trots att jag sannolikt tillhör grottmänniskorna, enligt SD – sympatisera med VISSA delar av deras politik, men för att de ska göra sig förtjänta av en framtida röst från mig måste de sluta snacka skit om artister, politiker och icke anhängare. Även oliktänkande måste få säga vad de tycker och ha åsikter, tillika diskutera dessa i Sverige… utan att riskera att bli hånade, baktalade och utrensade från partiet, eller ska vi säga samhället? Dessa åsikter är jag allvarligt rädd för…

———————–

”Att öppna ögonen på medeltida pedofila grottmänniskor lär bli svårt. Deportation är enda lösningen”… är en av kommentarerna i en blogg om sommarfesten, där man inte får tänka annorlunda. https://petterssonsblogg.se/2016/08/26/valkand-artist-jag-sympatiserar-med-stora-delar-av-vad-de-star-for/

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Blogg, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

