PASSWORD? Jamen… för helvete, då!

Svär inte jättemycket till vardags, med finns det något som kan få mig att ta till hela registret… så är det lösenord och allsköns koder som man måste hålla reda på.

losen
Från Face-book 😉 …

Visst, jag begriper varför de finns… och jag har varit duktig på att anteckna, så jag har inte mindre än TVÅ hela A4 sidor fullklottrade med mer eller mindre kryptiska koder. Dessa sidor finns även i ett word-dokument… men då vill det ju till att man minns lösenordet till datorn, och det gör jag på den stationära, fast det är också allt.

fb6

Lägg därtill lösenord på telefoner – fast där heter det PIN-code -, bankkort, mejladresser, bensinkort, Ica, SIBA och fan och hans moster.
Tre chanser får man oftast att logga in INNAN det blir allsköns problem, tex slukar bankomaten kortet… vilket jag råkat ut för, TROTS att jag är hundra procent säker på att jag slog in rätt siffror (som tillsammans bildade ett ord).

Häromdagen höll detta lösenords elände på att ge mig totalt tokspel…
Anledningen var att spotify – den fria varianten – hela tiden hakade upp sig. Från att ha levererat musik troget timme efter timme… hängde det sig efter två låtar, typ.

Enda sättet att få fart på musiken igen var att stänga ner, och börja om igen… och det var väl inte så farligt egentligen, om det inte var så att det inträffat var tionde minut, typ.
Gjorde jag inte detta – samtidigt som jag inte använde datorn – slutade det med att datorn stängdes ner… och när jag startade den igen kom den välbekanta varningen: programmen hade inte avslutats på rätt sätt.

Nähä, väl?
Hittade en hjälp-sida på spotify och fick rådet att logga ut… och logga in igen. Loggar in gör jag via facebook… så jag knappade in mitt fb lösenord. Spotify svarade med att påstå att det var fel lösenord… två gånger. Vågade jag prova en tredje gång?

Det värsta som kunde hända var att jag blev tvungen att skaffa ett nytt konto… och jag började fundera allvarligt på att göra det, men det skulle bli på bekostnad av listan jag har på favoritmusik. Ville jag ju inte…

Ett bra tag senare – när jag svurit ve och förbannelse över användarnamn i allmänhet och lösenord i allmänhet – gjorde jag ett nytt försök att logga in, även om jag egentligen gett upp hoppet om att lyckas… och se på fan, nu dög plötsligt facebooks lösenord.

Glad var jag.. och kvickt som ögat uppdaterade jag kontot till ”prenium”, innan spotify hann ändra sig och påstå att det var fel lösenord. Bekräftelsen på detta skulle skickas till min mejl – hejsan hoppsan – som var ansluten till facebook… ja men, tack för det då!

Shit shit förbannade skit! Den adressen har jag inte haft kontakt med på flera år… så inte fick jag någon bekräftelse inte. Den hamnade somewhere in the space, och där lär den fortfarande snurra…

—————– sju fula ord ————————-

Det slutade med att jag fick logga in på facebook och ändra mina användaruppgifter… och allt detta huvudbry för satt jag inte ville att spotify skulle få ”motorstopp” var tionde minut, typ…

Det här inlägget postades i Allmänt, Facebook, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

