DNA detektiv…

Detta par – Per Persson Ysberg och Elsa Jönsdotter – har jag gemensamt med KP och min mamma ES. De är min MF MF föräldrar och mammas FM F föräldrar…

dna-match

Mamma har dessutom träff på Sven Heljesson och Kersta Svensdotter (MT 44 / 9)… vilka är hennes MF F föräldrar.

dna-match

BÅDA har vi träff på bröderna LL och AL… jag med siffrorna 71/23 och 66/22, och hon med 78/32 och 68/32… och båda är vi 2nd Cousin – 4th Cousin till bröderna.

Tittar jag då i deras fina träd ser jag att deras anor undantagslöst hållit till 50-60 mil från mina och mammas anor… men att där finns flera okända fäder, både i nu- och dåtid.

—Cromosome browser från mitt kit—

med KP (orange), LL och AL (5+ cM)…

dna-traff1

— Cromosome browser från mammas kit —-

med KP (orang), LL, AL och MT (cerise) (5+ cM)…

dna-traff3

Jag kan inte tyda dessa bilder, men magkänslans säger mig att bröderna sannolikt är mer släkt med Per Ysberg än med Sven Heljesson… eller?

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, DNA-forskning, Genealogi, Sölvesborg..., Släktforskning, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

