Den som tiger samtycker, eller…

Den 28 september lades anmälan ner med orden:

Brottet du var målsägande i har avslutats med Beslut och Skäl enligt följande:

BESLUT
Förundersökningen läggs ned.

SKÄL
Det finns inte längre anledning att fullfölja förundersökningen.

Motivering: Vidtagna åtgärder har inte lett till att någon kan misstänkas för brottet. Ytterligare utredning kan inte antas ändra på det.

Frågor om beslutet… ring 114 14.

Rätt till ersättning…
Via din hemförsäkring kan du ha rätt till ersättning för eventuella skador på grund av händelsen. Kontakta ditt försäkringsbolag…

Med andra ord var det dags för rond nummer två men Fröken André på Länsförsäkringar, den 5 oktober…

”-Polisen har lagt ner ärendet. Det är min hemförsäkring som ska ersätta eventuella skador…”

Hej igen,

Om inte någon anmälan kan göras på bilens försäkring hänvisar jag till mitt första mail som jag kopierar nedan.

————————-

Hej,

Vi har tagit emot er skadeanmälan.

Då det har varit ett fordon inblandat ska det gå på bilens försäkring, eftersom ni inte vet registreringsnumret ska anmälan göras till trafikförsäkringsföreningen. I länken nedan kan ni göra anmälan till dem.

Klicka på: ett ökänt fordon var inblandat, min egendom blev skadad, ni kan därefter hitta skadeanmälan på höger sida.

https://www.tff.se/sv/Skada/Skadetyp/

——————————

”-Ok, då får jag väl ljuga då… fordonet är inte okänt, endast föraren 😦 . ”

På det sista mejlet har Fröken André inte svarat… och jag vet inte hur jag ska tyda det. Den som tiger samtycker… eller?

img_9672-4Nu dör oxelhäcken på vänster sida om trappa, pga att den blivit barkad 😦 …

To do lista… ringa 114 14 EFTER klockan 11 på onsdag. Anmäla detta till trafikförsäkringsföreningen (och helst få tag i någon firma som kan värdera skadan)…

Eftersom det klart och tydligt står att det är min HEMFÖRSÄKRING som ska stå för fiolerna i pappret från polisen, så är det kanske läge att kontakta Folksam oxå… eftersom kommunalanställda i Sölvesborg kommun för länge sedan blev ”påtvingade” en hemförsäkring där… en ”löneförmån” varesig man ville ha den eller ej.

Tanken var god, men problemet var att det gick INTE att tacka nej till denna förmån… även om man – som jag – redan hade en hemförsäkring i ett annat bolag (lösningen på detta var att jag uppmanades att säga upp min befintliga hemförsäkring).

Vad händer då om man blir långtidssjukskriven som jag? Jo, då visar det sig att premien ska betalas via räkning i stället, eftersom jag ju inte har någon lön… men jag har ändå fortsatt att betala in premien till Folksam.

Fortsättning lär följa…

Det här inlägget postades i Allmänt, Blådåren..., Blekinge, Blogg, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

