Hejdå TREO…

Ortopeden i Karlshamn bad mig i maj månad berättad vad Lund kommit fram till vid mitt planerade besök där ”eftersom återkopplingen är så dålig”, men efter brevet jag fick för en vecka sedan känns det inte som de är speciellt intresserade (det är förövrigt länkar jag skickat, inte en lunta med papper)…

fb1

… hursomhels så har jag efter ”lite” detektivarbete och felkopplingar i Lunds lasaretts växel – bla till öron (!) och operation x2 – hittat en operationskoordinator, som i sin tur hänvisade mig till rätt person.

Jag vet nu att OM deras planering håller kommer jag att bli kallad på inskrivning den 15 november och ska infinna mig där mellan klockan 8.00-10.00.

Inskrivning innebär att jag ska träffa läkare, narkos mm… och ta blodprov, blodtryck, EKG och gud vet vad. Sannolikt ska jag även på röntgen…
Hela proceduren förväntas ta till klockan två tre på eftermiddagen… och hittar de inga konstigheter blir jag opererad som nummer ett den 17 november 🙂 …

PS: Hade redan börjat plocka bort TREO, men av en helt annan anledning än den förtunning av blodet som de orsakar!

Man behöver inte vara något mattesnille för att räkna ut att jag sparar 200 kronor i månaden om jag halverar mängden grönsaker och minskar TREO intaget med en tredjedel…

 

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Knäplastik, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hejdå TREO…

  1. Maj-Britt Sundin skriver:

    Gunvor, när jag var på vårdcentralen senast, såg jag att man kan läsa sin egen journal på nätet i Blekinge Landsting. Jag undrar om du inte skulle försöka göra det och, att döma av ortopedöverläkarens arrogans i brevet ovan, finns det troligen fler anmärkningsvärda insinuationer som du skulle kunna anmäla honom för.

    Gilla

  2. Gunvor Persson skriver:

    Hej. Det är från min patientjournal på nätet som texten är klippt 🙂 …

    Jag har koll på vad vårdcentralen, ortopeden i Karlshamn och Lund mfl har skrivit… trots att det handlar om två län (de kan nämligen inte se varandras anteckningar).

    Gilla

Kommentera

