Om man inte är nöjd med vården…

Jag fick rådet att tala tyst om detta som jag gjorde och skrev den 13 april 2016, men nu är det faktum sedan nästan nio månader tillbaka… och ärendet ska snart upp i nämnden.

Visserligen fick jag nyligen rådet av en anhörig att det inte är någon större idé att ens bemöta brevet från patientnämnden; ”man får inte rätt mot myndigheter ändå”… nä, kanske inte, men det har jag gjort ändå… så nu trycker jag på ”publicera”.

——————————————-

När jag var på vårdcentralen den 31 mars 2016 – eftersom sjukskrivningen behövdes förnyas – tyckte min läkare att jag borde anmäla ortopeden i Karlshamns beteende till patientnämnden.

Jag svarade att jag drog mig för att anmäla dem, eftersom jag förr eller senare kommer att hamna där igen… men hen höll inte med, utan ansåg att de just nu bara förhala tiden ang vad som ska ske med mitt knä.

———————

Så här står det på http://www.1177.se/Regler-och-rattigheter/Om-man-inte-ar-nojd-med-varden/

klaga

——————-

I första hand ska man alltså klaga direkt till den personal där man sökt och fått vård. Visst, ganska självklart… men vad gör man när man inte får tag i dem?

Hur många gånger ska jag tex behöva ringa dit för att få veta när den utlovade telefontiden blir?

Den skulle varit fyra veckor efter den 26 januari 2016… vilket är enda och sista gången – i samband med ett besök på mottagningen – jag har fått tillfälle att prata med dem. Då hade de (två läkare) redan bestämt vad problemen var, innan jag ens kom dit… att jag kunde vara av en annan uppfattning (vilket jag är) efterfrågades ej.

Då lovade de oxå att de kunde sjukskriva mig, men eftersom de sedan har varit okontaktbara (trots fyra försök) resulterade det i ovan nämnda besök på vårdcentralen i Sölvesborg.

I påskveckan fick jag dock ett brev från dem där de förklarade att mina kvarvarande bekymmer beror på knäskålen – eftersom de diskuterat mitt knä läkare emellan och med säljaren av protesen – och kommit fram till att det inte är något fel på den.
Resultatet av det är att jag ska till ortoped tekniska och prova ut en ortos som ska hindra knäskålen att hoppa ur led… vilket knappast kommer att hjälpa. Vad jag behöver är en ortos som hindra ”något i ”protesen från att ramla ner…

Detta får jag dock inte chansen att berätta för dem, eftersom de är oanträffbara!

Det jag vill anmäla är en knäplastik som utfördes den 8 oktober 2015 på ortopeden i Karlshamn… och uppföljningen av den samma, när resultatet nu inte blev det förväntade. 

Behöver ni mer kött på benen hittar Ni det i min blogg… med början här: https://gunvorpersson1.wordpress.com/2015/12/27/knaplastik-del-2/ … och genom att klicka på ”Fortsättning följer…”

Hälsningar Gunvor Persson

Det här inlägget postades i Allmänt, Knä..., Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

