Fredagen den 13:de 2012…

Fredagen den 13:de… ska allt gå åt skogen, åtminstone om man ska tro på pessimisterna!
Nåja, även sansade personer brukar hålla reda på detta ”otursdatum” – och skulle man av någon anledningen missat det – , så är det garanterat någon som upplyser en om det. Denna någon upplyste mig om att det är inte mindre än tre fredagar 2012 med otursdatumet 13…

Hur som helst, så har dagen snart passerat utan någon antydan till otur (peppar, peppar ta i trä)… och bara för jag sa så, så small det som attan någonstans. Hm, mysko…

Det här skulle annars handla om konsten att fotografera när man är alldeles förblindad av solen! Det är en vecka sedan den visade sig sist, så det gäller ju att passa på… för vem vet när den lyser härnäst.

Hjälp… en krokodil!
Nopp, detta ”mangrove” träsk ligger inte i Everglade… så risken för krokodiler torde vara minimal… men man vet ju aldrig med dagen oturs datum.

fredag

fredag1

fredag2
Dessa tre foto var tagna med en annan inställning för en vecka sedan… de övriga är tagna med inställningen ”parasol”, dvs strand+sol. Vet inte vilket som blir bäst (inför framtida besök)…

fredag3”Glas is…”

fredag4”Birdi namnam…”

fredag6”Vad den gröna fläcken är, vet jag inte…”

fredag7

fredag8”Sooooligt, värre…”

fredag9

fredag10

fredag11På hemväggen ”överfölls” jag av detta konstant hungriga gäng… men det är inte bara mig de tittar på… utan tuppen i flocken, him self. Erkänner att jag oxå höll ett vakande öga på honom!

fredag12

Fick för vääääldigt länge sedan lära mig att solen skulle man ha i ryggen när man fotograferar…
Ok, är säkert bra… men hur gör man när det är omöjligt?

Det här inlägget postades i Allmänt, Blogg, Foto, Fotograf, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fredagen den 13:de 2012…

  1. ”Fredagen den 13:de… ska allt gå åt skogen, åtminstone om man ska tro på pessimisterna!”
    Som jourhavande pessimist anser jag att detr min skyldighet att informera dig om att allt kan gå åt skogen precis alla andra dagar på året också, helt oavsett kombination av veckodag och datum.

    Liked by 1 person

Kommentera

