Ingen gurkburk precis…

… men innehållet gör gott. Det hade dock inte skadat om gurkburkar, syltburkar, saftflaskor mm varit konstruerade som denna piller burk 🙂 .

—————————————-

Numer – typ, de senast tjugofem åren – har jag INTE fått medicin förpackad i  burkar som denna… så jag trodde inte de tillverkades längre överhuvudtaget, men det gör de tydligen 🙂 …

IMG_9865

Mer och mer medicin ligger i dag i blisterförpackning – vilka inte är helt kompertibelt med mina reumatiker fingrar – … men som tur är har jag oftast långa naglar som jag kan skära ut pillret med.

——————————————-

Personen som fick denna burk hade dock inte en susning om varför den var utformad som den var, men det visste jag… vet du?

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Blogg, Reumatism, Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

