Vecka 16…

Vänster ben är fortfarande 49 cm i omkrets… medan höger ben är 53. Jag hade inte förväntat mig något annat på en vecka heller, men lite konstigt är det att höger ben blivit en centimeter smalare…

Trampar nu 2400 varv x två varje dag (uppdelat i 600 varv x 4) morgon och kväll. Med pauser tar dessa 2400 varv en och en halv timme, men den effektiva ”tramptiden” är bara en timme.

En timmes lugn cykling – vilket man väl får räkna detta som, eftersom det inte finns något motstånd i trampcykeln – bränner 500 kalorier.

Frågan är vad jag ska ersätta dem med 😉 ?

IMG_9867

Till detta kommer rörelser från sjukgymnasten. Att försöka sätta mig ner genom att använda framsidan på låren och knäna – i stället för ryggen – börjar fungera… åtminstone i skallen, för jag har fortfarande inte mycket ”broms” i låren, så det känns inte helt säkert att göra så.

Att ställa mig upp genom att börja rörelsen genom att använda låren och knäna – utan att balansera med ryggen –  betvivlar jag att inte ens skallen lär lära sig, eftersom jag nog aldrig i hela mitt liv gjort så… men den som lever får se.

——————————————–

PS: Att ersätta 500 kalorier är ingen konst… det räcker med 33 cl påskmust.

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Knä..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

