Vecka 17…

Vänster ben är fortfarande 49 cm i omkrets… medan höger ben är 51. Vad jag än hade förväntat mig så var det inte att höger ben skulle blivit två centimeter smalare denna veckan…

Trampar nu 2800 varv (uppdelat i 700 varv x 4) x två varje dag, morgon och kväll.

Med 3×2 pauser tar dessa totalt 5600 varv nästan två timme att göra, men den effektiva ”tramptiden” är väl bara en timme och tjugo minuter… ungefär.

Jag kan numer sätta mig ner enligt konstens alla regler UTAN att tänka på vad jag gör… men stabiliteten i knäet lämnar dock en del att önska.
Jag har tex 10-15 graders översträck i BÅDA knäna (men det är ju ingenting att gnälla över om man jämför med Zlatans knä)…

knäzlatan

… och saknar ungefär tio grader till full sträckning aktivt på båda benen.

Passivt finns däremot sträckningen där… likaså kan jag hålla vänster ben rakt om jag sträcker det från liggande, så förhoppningsvis löser det sig. Detta faktum försöker jag nu överlista på vänster knå, UTAN att låta det gå i en båge utåt när jag sträcker det…

——————————-

Värre är det med höger knä – som är mitt starka ben, och det jag levt på de senaste tre åren – … som jag inte ens kan hålla rakt när jag lyfter det rakt från liggande, utan det ”rasar” 10-15 grader direkt.

Trots att det är i detta ben jag har styrkan, så är knäet mycket opålitligt och viker sig utan förvarning alldeles för ofta…

—————————————

Sent omsider har jag fått tummarna ur och beställt resa till Karlshamn och dropp in röntgen på det i nästa vecka… kanske kan det bero på att metalltråden som knäsena lagades med för snart tre år sedan brustit.

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Knä..., Knäplastik, Reumatism, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

