Vecka 18… dropp in röntgen i Karlshamn

Vänster ben är nu 48 cm i omkrets… medan höger ben fortfarande är 51. Ge mig en anledning till att även vänster ben verkar krympa nu…

Trampar nu 3200 varv (uppdelat i 800 varv x 4) x två varje dag, morgon och kväll.

—————————————–

Å så är höger knä röntgat… där jag trodde / misstänkte / HOPPADES att obehaget i ett 8 x 4 cm stort område nedanför knäskålen berodde på att tråden – som sattes in i samband med att knäsenan opererades 2014… efter att den brustit – drabbats av utmattningssyndrom och gått sönder.

”Sedan föregående undersökning 2014-10-28 har cerklaget (=tråden) brustit på tre ställen, dels mitt på vardera långsida och dels uppe vid själva knuten. Patellan (= knäskålen) har glidit upp och vilar nu vid sträckt knä med nedre hälften mot övre delen av femurprotesen (femur = lårbenet).”

”Metallvirveln” ligger precis framför knäskålen… där man har mjukdelar som skyddar, och kan ge besvär. Om jag önskar bli av med den så ska jag kontakta ortopedmottagningen, för det är inte nödvändigt att ta bort den…

——————————-

Jo, det är nödvändigt som jag ser det. Jag har ett område som är ungefär 8 centimeter brett och 4 centimeter högt nedanför knäet som svider nästan konstant. Dessutom känns det som om någon repar med en nål där när jag belastar benet…

Ska jag spekulera lite, så är kanske detta även anledningen till att jag har ont i baksidan på låret… likaså till att jag INTE kan sträcka benet rakt, hur mycket jag än försöker. Kanske är det oxå anledningen till att knäet viker sig utan förvarning…

PS: Vänster knä tror jag mig nu kunna sträcka rakt UTAN att låta det ta en extra sväng utåt.

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Knä..., Reumatism, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

