Vecka 20… saltsyra & natriuklorid

Vänster ben är nu 48 cm i omkrets… medan höger ben fortfarande är 52.

Trampar nu 4000 varv (uppdelat i 1000 varv x 4) x 2 varje dag… utan att jag kan säga att varken knäet eller konditionen blivit ett dugg bättre. Två timmars lugnt trampande på trampcykel bränner ja vaddå? På en motionscykel bränner det drygt 1000 kalorier… men att bränna kalorier är ju egentligen inte målet med det hela.

Traskade drygt 200 meter med gåbord i idrottshallen hos Valje Hälsan i veckan… och luften tar slut efter ungefär sjuttiofem, så till den milda grad att den inte räcker för att hålla en konversation samtidigt  :/ .

Baksidan på höger ben är inte att leka med. Ortopeden trodde smärtan berodde på att någon muskel / sena blivit för kort… men det tror inte sjukgymnasten på, eftersom jag har översträck i benet.
Tack vare detta kan jag INTE lägga hela tyngden på höger ben och göra vissa rörelser – dvs flytta vänster ben fram och tillbaka -… medan jag kan lägga tyngden på vänster ben (som är det ”dåliga”) och flytta det högra fram o tillbaka utan problem.

Tränar nu med vikt manschett med 1,5 kilo på smalbenen. Även om jag är starkast i höger ben så är det tveksamt om jag någonsin kommer att få full sträckning i det när knäsenan ser ut som den gör, trots att benet är rakt. Att göra samma sak med vänster ben är hm… tungt!

——————————————-

Det finns ”saker” som jag är allergisk mot… och en sådan sak är när personer – okända för mig – mer eller mindre hoppar på mig och ska försöka bota mig. Senaste påhoppet gällde en kur där man skulle blanda saltsyra och natriumklorid, och sedan ta ett par droppar av blandningen i ett glas vatten och dricka det. Lär bota allt från artrit och cancer… till malaria 😉 .

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Knä..., Reumatism, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

