Vecka 22… dagens ros till ortopeden i Karlshamn

… som visat att man kan skriva in mitt besök hos dem den 12 maj 2017 i min journal på kortare tid än TRE månader… som ju var den tid det tog när jag var där den 18 maj 2016.

Det besöket skrevs in den 18 augusti som först – och innebar tre månade i ovisshet när hen inte gick att nå varken på telefon eller mejl -… tre månader när jag tyckte den bästa lösningen hade varit om jag fått en massiv stroke, för det hade löst både mina och ortopedens problem för all framtid. Nåväl… det är historia.

Visserligen har fyra veckors väntetid på ingreppet som var vad jag fick information om  i höger knä förvandlats till fyra månader, typ… eftersom det tydligen planeras att göras först till hösten, men det är smällar man får ta… bara man vet om det.

Sölvesborgs vårdcentral har förlängt min sjukskrivning till den siste september 2017, och försäkringskassan har godkänt intyget… så det är väl bara att vänta på bättre tider.

———————————–

Trampar nu 4800 varv (uppdelat i 1200 varv x 4) x 2 varje dag.
Tusen varv tar 16 minuter att trampa… visst, jag kan göra det på fjorton minuter om jag vill, men då räcker inte polletten till de återstående 3800 varven.

Med andra ord, så lägger jag drygt två och en halv timme på detta varje dag.
Jag hade sett fram emot en ”semester” från trampandet i samband med operationen snart… men det sket sig.

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Knä..., Reumatism, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

