Vecka 24… timme efter timme

Timme efter timme… efter timme nöter jag på den gnällande trampcykeln. Har investerat i en äggklocka – alternativet var ju en kulram -… så jag slipper att rabbelräkna tre timmar om dagen.

IMG_0005

I stället kan jag nu sitta och lösa världsproblem, läs fantisera under tiden. Tiden går så mycket fortare då…

———————— 24 augusti ————————–

Har jag fått en tid i Karlshamn – för att plocka ut ståltråds bitarna, dva resterna av ett cerclage i knäsenan som brustit på tre ställe…  ur höger knä – som jag ska försöka flytta på… av mer än en anledning.
Visserligen är det inte nödvändigt att avlägsna dem enligt C på ortopeden OM man inte har ont av dem, men jag hade aldrig ens röntgat knäet om jag inte känt av dem mest hela tiden.

Dels kommer det en DNA – kusin från USA till Sölvesborg den 28-29 augusti… och då vill jag vara nykter (brukar tyvärr bli fyllesjuk i flera dagar efter ryggbedövning, inklusive hög puls, mycket lågt blodtryck och hög feber… med andra ord är jag inte speciellt social då) :/ .

Dels är det en omöjlighet för mig att vara i Karlshamn – duschad och klar – klockan 8.30. Det innebär att sjukresor hämtar mig senast 7.30, och då har inte hemtjänsten börjat jobba ens… men vi får se. Ingreppet är i alla fall planerat att ske som dagkirurgi, med ryggbedövning (enligt C).
Betvivlar dock starkt att jag lär kunna skickas hem samma dag med den erfarenheten om hur jag mår nio gånger av tio efter att jag fått ryggbedövning…

———————————————————-

Rörelsen jag fokuserat mest på denna vecka är att resa mig och sätta mig UTAN att låta vänster knä rotera och ta stöd mot det högra. Låter inte så svårt, men det är det…

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Blodtryck, Knä..., puls, Reumatism, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

