Vecka 26… biverkningar av bisfornater

Har varit lat den här veckan, och bara trampat trampcykel en timme om dagen. Vänster ben är nu knappt 50 cm – om jag är snäll -… och höger 52 cm i omkrets.

—————————————–

Kommunens sjukgymnast ringde med anledning av att jag ju vill ha en annan modell av gåbord… med större hjul och broms, för att om möjligt gå på gatan utanför.

Något sådant finns ej som är höj och sänkbart, fick jag veta – vilket INTE är nödvändigt att det ska vara heller -… eftersom gåbord med motor ej får användas utomhus, för då gäller inga försäkringar. Och nej… det är inte användaren som är försäkrad, utan gåbordet 😉 .

En ny beställning skulle nu skickas på ett gåbord UTAN motor… men med tillägget: -Det är ju semestertider!

——————————————

Tabletter mot benskörhet http://www.fass.se/LIF/product?nplId=20050805000013 fick jag utskrivet sist jag var på vårdcentralen. Biverkningarna är inte att leka med… en av tio drabbas av svullnad av händer eller ben, vilket jag gjort… dessutom ont i vänster käke och mer eller mindre skinnflådd där. Jag har bara tagit tre tabletter sammanlagt (skulle tagit en idag och en den 25 juni… men tänker inte ta fler förrän munnen är hel igen!)

IMG_0036

 

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Blogg, Knä..., Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

