Vecka 29… en gång är ingen gång

… men två gånger är två gånger för mycket.

Jag har gjort ett nytt försök med anti benskörhets medicinen Alendronat, och tog en tablett igen den 17 juli. Som ett brev på posten svullnade benen och jag fick ont i munnen, så aldrig mer den tabletten… hur nyttig den än må vara.
Av den anledningen har jag nu dubblat Esidrex dosen, men det fungerar dåligt…

Har också börjat trappa ner på kortisonet. Jag dubblerade dosen tidigt i våras pga envis smärta i baksidan av höger lår, men det har inte hjälpt tillräckligt mycket för att motivera varför jag skulle fortsätta med det.

Ortopeden i Karlshamn trodde det berodde på att någon muskel / sena blivit för kort på baksidan av benet, men det trodde inte sjukgymnasten… eftersom jag har översträck i knäet.

Jag är däremot tämligen säker på att problemet sitter i ryggen… eftersom jag har ett ställe som kuggar över i midjehöjd. Varför?

knä13

Jo, för när jag gör bäckenlyft gör det också ont i höger baksida… men om jag börjar rörelsen med att snedställa bäckenet till vänster innan jag lyfter så känner jag ingenting i höger lår.

Alltså tror jag att ”problemet” snarare beror på ryggen än på att jag skulle ha en inflammation i någon muskel – vilket var min egen diagnos i våras – i låret, men vad vet och begriper jag…

————————————————–

PS: Bilden kommer från http://www.ryggakuten.com/2015/03/23/liggande-backenlyft-basovningar/

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Blogg, Knä..., Reumatism, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

