Vecka 30… Jösses! sa Baloo

Det är tydligen strejk i Göteborgs hamn, enligt Sölvesborgs kommuns sjukgymnast… vilket jag missat totalt.

Konsekvensen av det blir dock att datumet för leverans av ”mitt”  gåbord för utomhusbruk är framflyttat till den 28 augusti!

Undrade vad det var för speciellt med just detta gåbord, eftersom Göteborgs hamn var inblandat… och fick veta att det inte alls var något speciellt med det. Samma sak gällde även för vanliga rollatorer, eftersom man inte heller har några sådana på lager längre… vilket förövrigt gäller allting annat också nu för tiden, fick jag veta.

Så ett litet tips i all välmening till alla invånare i Sölvesborgare kommun… skada Er för sjutton inte, så att ni – hejsan hoppsan – skulle behöva en rollator, för då lär ni få vänta.

———————————–

Anledningen till att jag vill byta ut det befintliga gåbordet mot ett annat är framförallt att jag skulle vilja prova att gåträna nere på gatan… vilket inte är tillåtet med gåbordet jag har nu (pga att det är höj och sänkbart med hjälp av en motor, och därför inte tillåtet att använda utomhus… vilket jag ändå inte skulle få för mig att göra eftersom det dessutom saknar broms).

Suck! Berättade för hen att i halva september – preliminärt – ska mitt höger knä opereras och resterna av ett ståltråds cerklaget (som brustit på tre ställe) plockas bort – vilket gör att jag sannolikt riskerar att behöver gåbordet med motor igen, åtminstone några dagar – … och hen lovade att hen INTE skulle ta tillbaka det när det nya kommer (man får tydligen bara ha ett). Okey då…


Rema-rollator eller gåbord… modell landstinget i Lund.
Foto Christina Jansson.

Samtalet avslutades med att jag fick veta att sedan skulle gåbordet för utomhus bruk – om och när jag nu får ett – skickas tillbaka i november… och:

”-Så ansöker vi om ett nytt tidigt till våren, så du har det i god tid till sommaren!”

 

Jösses!!! … säger även jag 😦 

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Blogg, Knä..., Reumatism, Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vecka 30… Jösses! sa Baloo

  1. zenzajannen skriver:

    Gåbord var nytt för mig, rullator visste jag eller rollator. Ja, märkligt att det är så svårt få hjälp och i tid när man behöver det. / Jannen

    Liked by 1 person

Kommentera

