Vecka 31… ”- Välkommen till Sölvesborgs vårdcentral…

… här kan du med knappval välja ditt ärende”.

Siffran 5 ska skicka mig vidare till rådgivningen och tidsbokning… enligt rösten i luren, men längre än så har jag INTE lyckats komma på säkert femton försök i dag. Tyvärr finns inte alternativet ”in english, please press nine”… som det finns på många andra ställen. Jag har nämligen fått rådet att i så fall välja det i andra sammanhang, eftersom det lär gå fortare att komma fram då 😦 .

”-Många ringer just nu… vi ber dig därför återkomma senare under dagen eller i morgon. Behöver du råd som inte kan vänta, ring sjukvårdsupplysningen 1177…”

Jo men visst; tror dock inte att de kan svara på om vårdcentralen i Sölvesborg tar EKG, och i så fall kan ge mig en tid dit!

Så att ringa dit för att bli hänvisad till vårdcentralen i Sölvesborg känns ganska meningslöst…

knä26

Anledningen till att jag behöver få tag i en talbar människa där är att jag har fått en ny kallelse till ortopeden i Karlshamn för att plocka bort trådarna… inklusive en remiss på ett EKG, som ska tas senast två veckor innan operationen, men eftersom jag INTE bor i varken Karlshamn eller Karlskrona är det till berörd vårdcentral jag ska vända mig.

Undrar om jag kommer fram till dem i morgon… för det är ju för fanken ett heltidsjobb att hålla på och ringa dit stup i kvarten!

Det här inlägget postades i Allmänt, Blekinge, Knä..., Sölvesborg..., Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

